Buskerud, Asker og Bærum

Næringsliv i Buskerud: Hvor kommer bladet ut? | Les bladet digitalt

Buskerud, Asker og Bærum:

Nordea er Nordens største bank og en viktig og løsningsorientert samarbeidspartner for store deler av næringslivet.

- Nordea er toppratet i Europa. Det betyr at våre investorer har tro på oss, og våre kunder kan føle seg trygge, sier banksjef Håvard Rød Langerud fra Nordea Bank Norge ASA, Bedriftsmarked Buskerud.

Han forteller at Nordea er Nr. 2 i Norge, Nr. 1 Finland og er store både i Sverige og Danmark.

- Vi er betydelig bank i hele Norden, og er interessant for mange nordiske bedrifter. Nordea har en internasjonal tilgang, som er viktig for mange næringsdrivende, sier Rød Langerud.

Tar samfunnsansvar

Nordea tar et betydelig samfunnsansvar, og er engasjert i næringsrådene både i Asker, Bærum og Drammen. 

I forbindelse med at den årlige presentasjonen av statsbudsjettet finner sted, stiller Nordea med ekspertise, så næringsdrivende får innsikt i hva statsbudsjettet kan bety for den enkeltes virksomhet. 

-Når statsbudsjettet presenteres har vi sosialøkonom Steinar Juel på plass til å foredra, slik at mange små bedrifter får ta del i informasjon de ellers kanskje ikke får tilegnet seg, forteller banksjef Arild Pedersen Nordea Bank Norge ASA, Storkunder Oslo Akershus.

Gjennom Nordea får bedrifter tilgang til et bredt tjenestespekter med tilpassede løsninger for små, mellomstore og de aller største kundene.

- Vi har hele spekteret av næringslivet fra enkeltmannsforetak til internasjonalt aktive konserner. Hos oss treffer kundene alltid rådgivere som er dedikerte, interesserte og som gjør alt for å lære seg å kjenne kundens behov. Bare på den måten kan vi imøtekomme krav og forventninger på en måte som tilfredsstiller kunden, sier Pedersen.

Møter på kundens hjemmebane

-Vi er opptatt av å møte kundens behov i alle kanaler. I dag bruker kundene våre oss og våre banktjenester på en helt annen måte enn for få år tilbake, og vi endrer oss i takt med kundens ønsker, forteller Håvard Rød Langerud.

70 prosent av kundekontakten foregår ute på bedriftene, mens rundt 30 prosent foregår gjennom nettmøter og webinarer for de som ønsker det. 

-Kunden betjenes gjennom mange kanaler, og kundesenteret er en vesentlig del av hverdagen. Hos Nordea gjøres ikke endringer for endringen skyld, men for kundens skyld, sier Rød Langerud.

-Nordea er en profesjonell bank for næringslivet, med solide fagmiljøer og god kompetanse. Banken er meget tilgjengelig, og vi tilbyr personlig rådgiver, når kunden har dette behovet, sier Arild Pedersen.

Fikk du med deg denne?

- Vi har gjennom mange år hatt pasienter fra hele Romerriks-regionen i klinikken på Lillestrøm.

Siste fra Romerike

NANNESTAD: – En naturlig konsekvens av at vi ble en del av selskapet for snart ett år siden, sier daglig leder Alfred Bakken.

Les mer

Siste fra Østfold og Follo

SARPSBORG: Borg BHT bidrar til lavere sykefravær og godt arbeidsmiljø for 260 bedrifter i Østfold-regionen.

Les mer

KONTAKT OSS

Viken Media AS
Tuneveien 2
1710 Sarpsborg

Tlf. 69 35 40 90

Org.nr.: 913 460 316

REDAKTØR
Per-Kr. Aasen, 916 20 304

GRAFISK / NETT
Heine Aasen, 926 49 329

SALGS- OG MARKEDSSJEF
Bjørn M. Akselsen, 957 80 678

SALG
Otto Chr. Trapness
, 481 83 484
Ole Fredrik Fossum, 917 26 335
Morten H. Jensen, 455 00 439
Thomas Tønnesen, 909 69 822

FØLG OSS
Østfold og Follo: facebook.com/NæringslivØstfold
Romerike: facebook.com/NaringslivRomerike


LES ALLE BLADER GRATIS PÅ NETT
issuu.com/b2b24