Romerike

Næringsliv på Romerike: Hvor kommer bladet ut? | Les bladet digitalt

Romerike:

contentmap_plugin
Daglig leder for Fetsund-avdelingen, Stian Skageng, er strålende fornøyd med å jobbe i en bank som ønsker å bygge nærhet og relasjoner til kundene gjennom personlige rådgivere.

- I de siste par årene har vi fokusert sterkt på å øke vår portefølje av kunder innenfor bedriftsmarkedet, forteller han.

Markedet har satt pris på vårt tilbud av tjenester hvor vi ikke bare tilbyr lån og finansieringsløsninger, men også helhetlig økonomisk rådgivning og forsikringsløsninger i tillegg til andre tjenester som blant annet vårt OTP-program. For kundene betyr dette levering av alle tjenester av bank og forsikring fra én leverandør, noe som igjen har stor betydning for våre kunder da ting blir enklere å forholde seg til.

Høy score i kundebarometer

Skageng forteller også at Eika-bankene som de er en del av, scorer veldig høyt på kundetilfredshetsundersøkelser foretatt at EPSI. 

- Eika-bankene er nå rangert som nummer én i Norge etter hvor fornøyde bedriftskundene er. Rangeringen er basert på undersøkelser for kundetilfredshet gjort av EPSI. EPSI-målingene viser også at banker med lokal forankring ligger over snittet i forhold til de store bankene, forteller Skageng.

Han forteller også at de som en lokal bank ønsker å bidra til at kundene har eller får en langsiktig tankegang rundt deres tjenester innenfor økonomi.

- Det får vi til gjennom god kommunikasjon og tett oppfølging av kundecasene.

Tilgjengelighet skaper vekst

- I bunnen av vår virksomhet ligger nøkkelordet tilgjengelighet. Å ha en dyktig og pragmatisk leverandør av bank- og forsikringsløsninger lett tilgjengelig er viktig. Det å ha noen å sparre med, diskutere og finne løsninger sammen med, viser seg å være det viktigste for kundene, ifølge Skageng.

- Mens andre banker velger å gjøre seg mindre tilgjengelige, har vi i vårt system tvert imot satset på å vokse videre ved å tenke helt motsatt. Vi øker tilgjengeligheten og ønsker å være tilstede for våre kunder innenfor alle bransjer og ulike størrelsessegmenter av omsetning og antall ansatte. Vi ser derfor for oss en god vekst innenfor små og mellomstore bedrifter fremover, forteller Skageng.

Han kan også referere til andre byer hvor Eika-banker har gjort tilsvarende satsing med suksess.

Kundebesøk, dialog og rådgivning

Han forteller videre at deres profesjon er økonomi, og at deres kompetanse innenfor bank og forsikring er høy.

- Dette bidrar til å skape trygghet og gode løsninger for kundene, og vi ser at det er et økende behov for god rådgivning blant kundene. Vi vil derfor være på farten og ute i kundemøter hvor vi bygger opp forståelse for kundenes virksomheter og daglige arbeid. På denne måten danner vi oss oversikt over deres ulike problemstillinger som igjen bidrar til at vi kan komme opp med gode ideer og skreddersydde løsninger tilpasset den enkelte bedrift, forteller han.

– Synlighet er viktig for oss

Skageng forteller også at de har engasjert seg sterkt i lokal tilhørighet og tilstedeværelse.

- Som den eneste banken i kommunen mener vi det er viktig at vi også gir noe tilbake til lokalsamfunnet. Derfor sponser vi blant annet de største aktørene innenfor idretten i kommunen, og vi bidrar med millionbeløp til kultur- og organisasjonslivet lokalt her i distriktet. Her kan lag og foreninger søke midler fra potten hvert år. Vi ønsker også å tilrettelegge for lokale prosjekter som styrker Fet kommune, det være seg mindre byggeprosjekter, kunstgressbaner, kulturminner og barneaktiviteter. Det skjer mye her på Fetsund for tiden, blant annet bygges det en etterlengtet ny idrettshall, Fet Arena, som vi gleder oss til skal stå ferdig. 

– Vi er også i styret for Fet Næringsråd som består av 6-7 personer fra det lokale næringslivet. Formålet er å bidra til å skape en felles arena for de mer enn 1.500 bedriftene i området her. Her inviterer vi til jevnlige frokostmøter, politiske møter og så videre med ulike, aktuelle temaer som angår bedriftsledere. Fra vår side har vi vært med på å arrangere og organisere møtene, forteller Skageng.

– Vi ønsker å skape engasjement og bidra til at lokale aktører lykkes med sine bedrifter, og at nærmiljøet utvikler seg positivt videre inn i fremtiden, avslutter en superengasjert bankmann på Fetsund, Stian Skageng.

Les Romerike

De fem nyeste

Fikk du med deg denne?

Bred og solid kompetanse er essensen når Ringvoll bedriftshelsetjeneste jobber forebyggende i bedrifter.

Siste fra Buskerud, Asker og Bærum

DRAMMEN/KONGSBERG: Ramirent er Norges største utleier av maskiner og utstyr, og skaffer det du trenger, når du trenger det.

Les mer

Siste fra Østfold og Follo

HALDEN: Kruttrøyk Event AS heter Østfolds nyeste eventbyrå. Nå frister de med en rekke pakketilbud fulle av historie.

Les mer

KONTAKT OSS

Viken Media AS
Tuneveien 2
1710 Sarpsborg

Tlf. 69 35 40 90

Org.nr.: 913 460 316

REDAKTØR
Per-Kr. Aasen, 916 20 304

GRAFISK / NETT
Heine Aasen, 926 49 329

SALGS- OG MARKEDSSJEF
Bjørn M. Akselsen, 957 80 678

SALG
Otto Chr. Trapness
, 481 83 484
Ole Fredrik Fossum, 917 26 335
Morten H. Jensen, 455 00 439
Thomas Tønnesen, 909 69 822

FØLG OSS
Østfold og Follo: facebook.com/NæringslivØstfold
Romerike: facebook.com/NaringslivRomerike


LES ALLE BLADER GRATIS PÅ NETT
issuu.com/b2b24