Konferanse i strandkanten

SKI / STRÖMSTAD: Som konferansegjest i Son eller Strömstad kan du starte dagen med et forfriskende morgenbad eller tai chi på bryggekanten. Begge utnytter beliggenheten i vannkanten til det beste for gjestene sine.

Salgssjef Alice Lund (t.v) og markedsansvarlig Ann Jeanette Myrland inviterer til konferanse i vann-kanten på Son Spa og Strömstad Spa & Resort.
Salgssjef Alice Lund (t.v) og markedsansvarlig Ann Jeanette Myrland inviterer til konferanse i vann-kanten på Son Spa og Strömstad Spa & Resort.

Som konferansegjest på Son eller Strömstad Spa & Resort kan du starte dagen med et forfriskende morgenbad eller tai chi på bryggekanten. Begge hotellene utnytter sin unike beliggenhet i vannkanten til det beste for gjestene sine.

Med nyoppussede og moderne fasiliteter og konferanserom hvor havet omtrent slår inn gjennom de store vinduene ønsker salgssjef Alice Lund velkommen til hotellperlen Son Spa på østsiden av Oslofjorden. Lund er også salgssjef for Strömstad Spa & Resort og kan dermed skilte med to svært populære og ikke minst nyoppussede hoteller i porteføljen sin. Son Spa feirer  forøvrig 10 årsjubileum i år, mens Strömstad Spa & Resort rundet 10 år i fjor.

– Vi jobber hardt for alltid å ligge i forkant når det kommer til vedlikehold. Begynner ryktet å gå om et slitt hotell er det vanskelig å gjenvinne kundenes tillit, sier Lund mens markedsansvarlig Ann Jeanette Myrland nikker enig. Myrland forteller at man snart kan sette sluttstrek for oppussingen av samtlige rom på hotellet. Når arbeidet er ferdig vil alle de 148 rommene på Son Spa fremstå som både delikate og tidsriktige. Dessuten er vi stolte av konferanserommene våre, som alle både er nyoppussede og har sjøutsikt, sier Myrland

Konkurranse

Valgmulighetene har etterhvert blitt mange for bedrifter og organisasjoner som skal arrangere konferanse, kick off eller andre små og store arrangement. For å hevde seg i konkurransen jobber Son og Strömstad Spa & Resort med å legge til rette for at kunden skal behøve å gjøre minst mulig selv. En egen konferansekoordinator sørger for at kundenes behov blir ivaretatt fra den første telefonsamtalen til avsluttet arrangement.

– Vi har tro på at personlig oppfølging med den samme personen å forholde seg til fra bestilling til fakturering gir kunden en stor grad av trygghet. Å bruke egne koordinatorer har vi utelukkende gode erfaringer med, sier Lund og peker på rådgiverrollen som et annet viktig verktøy for å gi kundene en konferanseopplevelse som både føles bra men som også er tilpasset kundens behov og størrelse på arrangementet. Det spiller ingen rolle om det er et stort eller lite arrangement. På de to hotellene behandler man alle kunder likt - uavhengig av størrelse.

– Det er jo så enkelt som at sjansen er stor for at en liten ledergruppe som er fornøyd med tilbudet vårt tar med seg bedriftens ansatte neste gang de skal ha konferanse, sier Lund, og legger til at hotellene også er opptatt av å nyttiggjøre seg av ulikhetene sine:

– Ser vi at en kunde vil få bedre utbytte av å arrangere konferansen sin eller møtet sitt på Son, hvor forholdene ligger bedre til rette for de mindre arrangementene anbefaler vi selvsagt kunden å vurdere å flytte arrangementet dit. I tillegg har Son og Strömstad Spa & Resort et nært samarbeid med en rekke andre høyt anerkjente og unike hoteller gjennom Nordic Choice-kjeden.

Populært

Så langt har hotellene i Son og Strömstad lykkes godt med strategien sin, for konferansekalenderne fylles opp i høyt tempo begge steder. Kundene er alt fra ledergrupper til store bedrifter som arrangerer alt fra konferanser til kick off og teambuilding. Med hav og skjærgård som nærmeste nabo kan de to hotellene tilby et vell av ulike aktiviteter som gir både store naturopplevelser og knytter bedriftens ansatte tettere sammen sosialt.

– Hos oss kan kundene virkelig boltre seg i skjærgårdsnære aktiviteter og opplevelser. Alt fra heftige rib-turer til rekefiske og kajakkpadling står på den omfattende listen over aktivitetsforslag ved de to hotellene. Også golf og trening i de godt utstyret treningsstudioene er populære aktiviteter. Ved Son Spa tilbyr man tretti timer saltrening i uka for treningsivrige konferansegjester. Om jeg får det som jeg vil skal vi tilby julerib(be)-turer i desember. Tenk deg hvor heftig det hadde vært, sier Lund, og drømmer seg bort til blikkstille vintersjø og den herlige følelsen når man etterpå kan sette seg foran peisen eller nyte tilbudene i hotellenes fantastiske spa-avdelinger før man gir seg i kast med julebordet.

Det er egentlig bare fantasien som setter grensene for hvilke aktiviteter vi kan tilby, sier Myrland og frister med mat og vinkvelder - ofte i samarbeid med Christer Berens – den berømte vinkjenneren som har egen suite på Son Spa. Neste anledning til å smake vin i ekspertens selskap på Son Spa er 12. og 13. oktober.

Uten mat og drikke …

Nettopp mat er viktig for konferansegjestene. Både Son og Strömstad Spa & Resort jobber hardt med å tilby en enestående matopplevelse for kundene sine. På dette området har eierne vært kompromissløse, sier Lund

– Fra de kom inn på eiersiden i 2016 har Norwegian Hospitalitygroup hatt knallhardt fokus på at gjestene våre skal bli servert utmerket mat. Uansett om det er frokost, lunch eller middag skal de gå fornøyde fra bordet, sier Lund og forteller om hvordan alt fra rutiner til teknisk utstyr og de kjøkkenansattes kompetanse ble gått etter i sømmene for å sikre at maten og serveringen holder høyest mulig kvalitet.

– Tilbakemeldingene fra kundene våre viser at dette arbeidet har båret frukter. Vi scorer skyhøyt på tilbakemeldingene fra kundene våre, sier Myrland og forteller om en spenstig nyvinning på matfronten. Son Spa har nemlig tatt sjansen på å gå bort fra den vanligvis så hellige julebordsbuffeten. I stedet tilbys julebordskundene en femretters sharing-meny som hotellet har klokkertro på vil falle i smak hos gjestene.

– Strömstad Spa & Resort serverer på sin side det beste fra de norske og svenske julebordene. Ifølge Lund og Myrland er det fremdeles ikke for sent å booke julebord. Selv om det begynner å fylle seg opp på enkelte datoer er det fortsatt noe ledig i julebordsperioden som strekker seg fra midten av november til midten av desember.


Son Spa

  • 232 rom
  • Konferansekapasitet:
    500 personer (kino)
  • www.stromstadspa.se
  • Tlf. +46 52 63 03 00

Strømstad Spa & Resort

  • 148 rom
  • Konferansekapasitet:
    150 personer (kino)
  • www.sonspa.no
  • Tlf. 64 98 48 00

Alice Lund
Salgssjef

926 45 611