– Mobile Follo er utrolig løsningsorientert

SKI: For noen måneder siden fikk telekominstallatøren Fibber overlevert 11 biler fra Mobile. – Vi valgte dem på grunn av pris og fantastisk service, sier daglig leder Sven Lombardo.

For noen måneder siden fikk telekominstallatøren Fibber i Oslo overlevert 10 nye Citroen Jumpy og en ny Berlingo fra Mobile Follo. – Vi valgte Mobile på grunn av pris og en fantastisk serviceinnstilling. De er virkelig løsningsorienterte, sier daglig leder i Fibber AS Sven Lombardo.

Fibber er et ganske ferskt selskap, som ble startet i 2014 med fem ansatte. Tjenestene de leverer er installasjon av fibernett i borettslag i Oslo. Virksomheten har vokst raskt til 19 ansatte som i dag installerer fibernett i 300–400 boenheter hver måned.

Service og kommunikasjon

– Etter hvert som vi vokste meldte behovet seg for en hensiktsmessig bilpark. Vi la saken ut på anbud og fikk seks–syv svar av varierende kvalitet. For å være helt ærlig var vi litt skeptiske til å velge en leverandør utenfor byen, men det har vist seg å være helt greit.

– Mobile Follo er gode på service og kommunikasjon, noe som egentlig har eliminert den fysiske avstanden. For eksempel da vi fikk behov for en erstatningsbil på kort varsel, kom de inn til oss og leverte. Slikt er tidsbesparende, sier en tydelig fornøyd Sven Lombardo.

God forsikringsavtale

– Vi har noe som heter «Alltid på hjul» og strekker oss dessuten litt lenger for våre næringslivskunder. Man kan gjerne si at alle kunder skal behandles likt, men vi prioriterer våre bedriftskunder som er avhengig av at bilen ruller og går. Det er fort gjort å tape tusentalls kroner hvis det skulle skje noe med en av bilene. Derfor stiller vi alltid opp med lånebil, sier daglig leder Kim André Hoff i Mobile Follo.

– Vi er også godt fornøyd med forsikringsavtalen de utarbeidet for oss. De sydde sammen en god avtale, sier Lombardo.

Fokus på bedriftskunder

– Et slikt kundeforhold virker to veier, og lederne i Fibber er også vært svært løsningsorienterte. Vi etablerte raskt god kommunikasjon mellom kunde og leverandør, sier Steinar Lidre, som er heltidsansatt selger til bedriftsmarkedet.

– Vi har valgt å fokusere enda sterkere på denne kundegruppen, som er så viktig for oss. Nå er jeg på kundebesøk og følger opp næringslivskundene på heltid. Dette handler om langsiktig arbeid som ikke alltid gir umiddelbare resultater, men på sikt tror vi resultatene av satsingen vil komme, sier Lidre.

Garanti i 200.000 kilometer

De ansatte i Fibber er så langt fornøyde med hvordan bilene fra Citroën fungerer i hverdagen. Til hverdags blir de benyttet av tomannslag som kjører ut til prosjekter med materiell og verktøy i lasterommet. Så langt har alt fungert optimalt.

– Citroën Jumpy har dessuten en garanti som gjelder i 200.000 kjørte kilometer og trenger service bare hver 40.000 kilometer. Det setter mange bedrifter pris på, da de trenger bilene på veien og ikke på service oftere enn nødvendig.


Mobile Follo

Dynamittvegen 10
1400 Ski

64 85 77 00

www.mobile.no



Klikk en emneknagg for å lese mer: