Stadig flere har sparte kostnader på Meny’n

Bedrifter som netthandler dagligvarer fra Meny sparer både tid og penger. I nettbutikken finner du ca. 10.000 varer, får gode tilbud og kan kjøpe store kvanta med rabatt. Alt leveres på arbeidsplassen.

Butikksjef Malin Iversen i Meny Østfoldhallene kan tilby kundene ferskvarer via nettbutikken, et populært tilbud.
Butikksjef Malin Iversen i Meny Østfoldhallene kan tilby kundene ferskvarer via nettbutikken, et populært tilbud.

Bedrifter som netthandler dagligvarer fra Meny sparer både tid og penger. I nettbutikken finner du ca. 10 000 ulike varer, du får gode tilbud, kan kjøpe store kvanta med rabatt, og slipper å bakse med varene selv.

Alt du handler fra Meny Nettbutikk leveres på arbeidsplassen med den lokale distributøren Grøntbud.no.

Meny Østfoldhallene mellom Sarpsborg og Fredrikstad åpnet sin nettbutikk i november 2017, og pågangen har vært stor fra privatpersoner. Stadig flere bedrifter viser også interesse, og nå er en tilpasset løsning for næringslivet på plass. Sammen med en tilsvarende løsning i Meny Mosseporten dekker de stort sett hele Østfold. 

Forenkler innkjøpene

– Det er ingen tvil om at man sparer både tid og penger på denne løsningen. Skal man handle selv, eller sende en ansatt i butikken, tar det gjerne et par timer, og noen ganger blir det foretatt fordyrende impulskjøp. Ved å bestille gjennom nettbutikken handler man mer bevisst, har full oversikt over varer, tilbud og hva man vanligvis kjøper. Dermed man kan også etablere egne handlelister som kan benyttes ved flere anledninger. På den måten forenkler man innkjøpene og kan bruke dyrebar tid på det man skal, nemlig skape inntekter for egen bedrift, forteller kjøpmann Malin Iversen i Meny Østfoldhallene.

Hun trekker frem kjedens eiere som innovative og fremtidsrettede når det gjelder å tilpasse seg kundenes handlemønster. Nå satser de på bedriftsmarkedet i regionen. Meny har dessuten større tilbudsandel i nettbutikken, slik at det er flere muligheter til storinnkjøp av produkter som har lang holdbarhet.

Ferksvarer på nett!

Hele organisasjonen er både fremtidsrettet og kundevennlig.

– Vi har bransjens overlegent største sortiment, og skulle en vare mangle i hyllene, hiver vi oss i elbilen og henter fra lager eller en av de andre Meny-butikkene. Bedriftskundene er kjempeviktige for oss i en tid da netthandel tar en større del av omsetningen. Vi leverer til hele Nedre Glomma-regionen fra Østfoldhallene, og kundene kan til og med handle fra ferskvaredisken. Det tror jeg ingen av våre konkurrenter kan skilte med! Vi leverer både nystekte bakervarer og ferskvarer, sier netthandelsansvarlig Line Gretland.

Elektrisk transport

Meny Østfoldhallene og Mosseporten har inngått en avtale om distribusjon med det lokale selskapet Grøntbud.no AS. Alle utkjøringer foregår med selskapets elektrisk drevne varebiler og kan besøke både barnehager og bedrifter i sentrum uten å påføre omgivelsene utslipp. Bedriftene kan få varene levert mellom 08.00 og 20.00 fra mandag til fredag. Privatmarkedet kan til og med få leveringer på lørdag.

– Vi registrerer at Meny-kundene kommer med utelukkende positive tilbakemeldinger. De er aller mest fornøyd med det store vareutvalget, som de ikke finner andre steder. Mange er også glad for at vi bærer varene opp trapper og gjennom ganger, selv om det er flere kasser brus, eller andre tunge varer, forteller daglig leder Tommy Gysler i Grøntbud.no.

Han har vært med på nettbutikksatsingen helt fra starten i 2017. I dag har han fulle dager med to elvarebiler og kjører ut dagligvarer til de fleste kanter av Nedre Glomma og Moss.

Rekord i januar

En av de store fordelene med å bruke Meny Nettbutikk er at de ansatte handler for deg ute i den vanlige butikken og kjøper nøyaktig den mengde og de produktene du ønsker, uavhengig av minstekjøp eller andre begrensninger. Hver eneste dag ruller ansatte rundt i Meny-butikken med traller, og fyller isolerte kasser med varer. Mange konkurrenter har varene på et lager der utvalget er svært begrenset, og der ferskvarer er utelukket. 

– I Fredrikstad øker andelen som handler på nett mest i Østfold, og januar i år var ny rekord for oss, faktisk den beste måneden siden vi startet. Nå øker vi ganske betydelig hver eneste uke, sier netthandelsansvarlig Line Gretland.

Økende nettandel

For Meny Østfoldhallene ligger nettbutikkandelen på mellom åtte og 11 prosent av omsetningen.

– Vi har hårete mål for inneværende år, og potensialet ligger på nett, spesielt i den oppvoksende generasjonen som er vant til å handle slik, sier kjøpmann Malin Iversen.

Hun legger til at Meny har en egen app som gjør det mulig med enkle innkjøp via telefonen.

– En fordel for barnehager for eksempel. De kan bestille via telefonen direkte fra avdelingen og lagre innkjøpslistene. Kvitteringer lagres og kan lastes ned etter behov, og bedrifter får elektronisk faktura eller pdf etter ønske.

Bilde 1

Butikksjef Malin Iversen i Meny Østfoldhallene kan tilby kundene ferskvarer via nettbutikken, et populært tilbud. 


Meny Østfoldhallene

Dikeveien 28
1661 Rolvsøy

69 38 15 00

www.meny.no/varer



Klikk en emneknagg for å lese mer: