I år kan Gaards-Service i Fredrikstad feie over enda større flater enn før. De har nemlig investert i sin hittil største feiemaskin, en effektiv maskin til to millioner kroner som gir deg ren vei, parkeringsplass eller parkeringshus både raskt og effektivt.
Den nye Dulevo 6000 har en Euro 6-motor og tilfredsstiller dermed de strengeste utslippskravene i Europa. I tillegg støyer og støver den mindre og har større kapasitet enn tidligere maskiner. Investeringen er det største enkeltkjøpet noen gang for leverandøren av vaktmestertjenester.
- Det er viktig for oss å fornye maskinparken kontinuerlig, slik at vi opprettholder samme gode standard år etter år. Både vi og kundene er tjent med at utstyret er nytt og stabilt, sier daglig leder Rino Skaug. Han legger til at Gaards-Service har som mål å være best på både feiing og andre vaktmestertjenester i regionen. Derfor vil utskiftingen av materiell pågå hvert eneste år.
Tidlig i gang
- I år kom vi tidlig i gang med vårfeiingen, og holder været seg rimelig greit, er jeg sikker på at vi rekke å bli ferdige med de fleste veier og plasser til 17. mai, som er en kritisk dato for mange bedrifter og borettslag. Alle våre 8 feiemaskiner har vært i gang i flere uker allerede, og nå bør etternølerne bestille raskt for at vi skal rekke alt, sier Skaug.
I år har været vært såpass medgjørlig at anleggsgartnerne også kom tidlig i gang og leverte den første jobben med belegningssten allerede i mars. Det har aldri skjedd tidligere.
Vaktmestertjenester på alle plan
Tidligere var Gaards-Service en sesongpreget bedrift, der feiing og våren og snøbrøyting om vinteren var en stor del av virksomheten. Nå har de like stor aktivitet året rundt med feiing, gressklipping, rens av takrenner, beskjæring av trær og busker samt generelle vaktmestertjenester. Bedriften har mer enn 100 borettslag og boligsameier i Nedre Glomma på kundelisten, og aktiviteten øker fortsatt.
- Vi har stor etterspørsel og opplever vekst på alle områder, sier Rino Skaug. Han trekker frem langvarige kontrakter og lojale, kompetente medarbeidere som suksessoppskrift.
Lavt sykefravær
- Uten våre ansatte hadde vi jo ikke klart dette. Vi har funnet en form som fungerer både organisatorisk og driftsmessig, og det er viktig at vi trives for å kunne gjøre en god jobb for kunden. Vi vokser litt hele tiden, men har ikke noe uttalt mål om vekst. Det er generell pågang fra eksisterende og nye kunder som utvikler oss. Dessuten har vi mange dedikerte medarbeidere som kommer med gode innspill til forbedringer, sier Skaug.
Gaards-Service AS
Titangt. 3
1630 Gml. Fr.stad
69 36 68 70