– En rød tråd i vår tilnærming, er fokuset på relasjonsledelse. Gode relasjoner resulterer i konkrete, positive resultater i den andre enden, sier LADEGAARDS Senior Bedriftsrådgiver/Partner Jonny Gander-Hansen.
«Jeg er meget godt fornøyd med LADEGAARD Norge, fordi vi fikk sammen med Jonny skreddersydd et kurs som passet Hansa Borg Bryggerier meget godt. Her var det gjort et meget godt forarbeid. Jonny er en fantastisk god foreleser, får alle med seg på en motiverende måte og alle blir veldig involvert og tar eierskap. Vi fikk veldig gode tilbakemeldinger fra alle 30 deltakere på kurset, og vi sitter igjen med tydelige og spisset kunnskap som kan brukes i den daglige jobb asap. Jonny er en meget moderne senior med mye erfaring og ikke minst meget godt forberedt og sikker i gjennomføringen. LADEGAARD inklusiv Jonny kan jeg trygt anbefale til andre.»
Slik beskriver Morten Berntzen, nasjonal salgssjef for Hansa Borg Bryggerier AS, selskapets erfaringer med LADEGAARD. Berntzen er en av mange fornøyde bedriftsledere som kan vise til konkrete, varige endringer til det bedre – og som har gitt positive utslag på bunnlinjen. Flere kundeuttalelser finner du på LADEGAARDS hjemmeside.
Fokus på relasjonsledelse
LADEGAARD Norge ble etablert i 2009 under navnet EDO Sales Partner AS, med Jonny Gander-Hansen som en av gründerne. De første årene var de en del av samarbeidet LADEGAARD Nordic, hvor selskapet leverte LADEGAARD A/S sine ulike utviklingspakker i Norge. Navnebyttet var resultat av en enighet om et enda tettere, strategisk samarbeid.
- Vi kommer inn og ser driften fra et annet perspektiv, og sammen med ledelsen avdekker vi utfordringer og muligheter og skreddersyr et opplegg i tråd med målene gjennom samtaler, praktiske øvelser, oppslagsverk og e-læring.
- Blant annet gjennomfører vi en adferdsprofil på lederne, som vi mener er en viktig del av den personlige lederutviklingen og for det totale lederskapet i bedriften. I tillegg er det mye gruppearbeid og refleksjoner i felleskap, hvor vi blant annet benytter VR-teknologi for å skape virkelighetsnære, jobbrelaterte situasjoner. Vårt samarbeid med et av Danmarks største universitet, Erhvervsakademiet i Aarhus, gir også muligheter for studiepoeng på viktige fag som ledelse og salg.
Å ha ledere som er gode på relasjonsbygging og som ser og bryr seg om sine medarbeidere, er et område de jobber mye med.
- Det er mye læring å hente i hvert enkelt selskap, hvor det handler om å hente ut og implementere beste praksis-modeller i hele organisasjonen. Vi fungerer ikke som lærere, men som katalysatorer i dette arbeidet, understreker han.
Ett års varighet
Standarden for endringsprosessen er fire samlinger i løpet av ett år, samt at deltagerne blir tildelt oppgaver i e-læring og refleksjonsoppgaver de skal øve seg på i mellom samlingene.
I tillegg til fellessamlingene og fokuset på selskapenes ambisjoner og mål, tilbyr LADEGAARD også en-til-en samtaler med ledere, og gjør dem til de beste versjonene av seg selv!