0
0
0
s2smodern

Frankering og Kopiservice har aldri opplevd så stor pågang som da de publiserte en artikkel om nye kasseapparater i Næringsliv i Østfold og Follo.

- Vi har ofte brukt egne DM’er og distribuert til bedrifter i Østfold, men vi har aldri opplevd maken til responsen vi fikk på artiklene i Næringsliv i Østfold og Follo i september. Det sier daglig leder i AS Frankering og Kopiservice i Sarpsborg, Dag Christoffersen.

Sarpsborg-bedriften valgte i september å bruke Østlandets ledende magasin innenfor content marketing for å øke oppmerksomheten rundt de nye bestemmelsene, også kalt kassaloven, som trer i kraft ved nyttår. Mange av deres kunder, og markedet for øvrig, må forholde seg til de nye reglene, men Christoffersen fant ut at ikke mange hadde blitt informert om endringene på skikkelig vis.

Gjorde direktesalg

- Vi valgte derfor å ta tak i saken selv og engasjerte staben i Næringsliv for å utforme tekst og bilder. Vi har gjort dette også tidligere, men på mer generelt grunnlag. Nå gikk vi rett på sak og responsen uteble ikke. I tillegg til flere direkte salg av nye datakasser, fikk vi henvendelser og tilbakemeldinger fra nær og fjern, sier salgskonsulent Ole-Anders Tønsberg i AS Frankering og Kopiservice.

Artiklene i Næringsliv distribueres jo ikke bare på papir, men også som digitalt magasin, med enkeltartikler på www.naringsliv.no og på Facebook. Det betyr at distribusjonen går langt utover den enkelte bedrifts nærområde.

Inngikk treårig avtale

En av Østfolds ledende entreprenører er Backe Østfold som årlig omsetter for cirka to hundre millioner kroner og har levert store prestisjeprosjekt i hele fylket. Nylig valgte de å inngå en treårig avtale med Næringsliv i Østfold og Follo for å informere om de prosjektene de er engasjerte i.

- Vi valgte løsningen fordi vi opplever leverandøren som seriøs og behagelig i stilen, og vi har fått en rekke gode tilbakemeldinger på de artiklene vi har hatt på trykk tidligere, sier daglig leder Håkon Glosli i Backe Østfold AS.

Gir leseren verdi

- Vi er veldig fornøyd med å kunne vise våre kunder at denne formen for markedsføring virker, slik alle undersøkelser også viser. Vår kombinasjon med papirmagasin, nettpublisering og Facebook treffer bredt, spesielt når informasjonen i artiklene er relevant og saklig og gir leseren en verdi. Våre medarbeidere har god kompetanse på utforming av slike tekster og vi får ofte gode tilbakemeldinger fra kundene, sier salgs- og markedssjef Bjørn Magne Akselsen i Viken Media AS, som er produsent og utgiver av næringslivsmagasinene i Østfold, Follo, Romerike, Buskerud, Asker og Bærum.

 

contentmap_plugin