0
0
0
s2smodern

FREDRIKSTAD: For Installatøren er oversikt og kontroll vesentlig. Det får de blant annet gjennom Nordialogs tjenester.

- Gjennom Nordialog Fredrikstad får vi de beste tjenestene som finnes innenfor telefoni og kommunikasjon. Fremtidsrettede løsninger og nyttige verktøy gir oss oversikt og dermed kontroll. Det er helt avgjørende for oss, sier daglig leder Svein Jensen i Installatøren Gruppen AS.

Elektroinstallatøren med hovedkontor i Fredrikstad og avdelinger i Sarpsborg, Oslo og Indre Østfold, har totalt 150 ansatte. En stor del av disse er knyttet opp til løsningen Mobilt Bedriftsnett, som er en sentralbordtjeneste, levert av Telenor gjennom Nordialog Fredrikstad. Løsningen har gitt større oversikt, bedre kostnadskontroll og bedre effektivitet.

Tjenester i toppklassen

- Ja det er ingen tvil om at dette er en løsning i toppklassen, sier daglig leder Svein Jensen. – Dagens løsninger er tilpasset vår egen hverdag og som servicebedrift er det viktig å besvare, ringe tilbake og dermed gi gode kundeopplevelser. Tidligere hadde vi en eldre løsning, men gjennom ett av våre årlige gjennomgangsmøter med Nordialog ble vi gjort oppmerksom på Mobilt Bedriftsnett. Selv om vi stadig oftere opplever pågang fra leverandører av tilsvarende tjenester, har vi valgt å satse på Telenor og ikke minst Nordialog Fredrikstad. De yter service, er en lokal bedrift og leverer tjenester vi har behov for. Prisene er ofte ganske like hos de ulike operatørene og da er det andre kvaliteter som blir avgjørende, fortsetter Jensen. 

Vokser raskt

Installatøren Gruppen har vokst kraftig de siste årene, noe som stiller krav til oversikt og kommunikasjon i alle ledd i organisasjonen. Men det har også gjort det mer krevende å implementere nye løsninger. Bedriften er derfor nå mer tilbakeholden med hva de velger å satse på.

- Vi er nødt til det, da konsekvensene er langt større med 150 ansatte, som skal informeres og noen ganger læres opp. Det er derfor lite sannsynlig at vi endrer leverandør og samarbeidspartner innenfor mobile tjenester nå. Nordialog Fredrikstad er dessuten helt i toppskiktet når det gjelder å besvare tilbakemeldinger og holde oss oppdatert på nyheter, sier Svein Jensen.

Skiller privat og jobb

95 prosent av de ansatte i Installatøren har mobilabonnement gjennom arbeidsgiveren. Det betyr utfordringer når det gjelder privat og yrkesmessig bruk. Jo flere tjenester som kan leveres gjennom et abonnement, desto større blir behovet for oversikt og kontroll.

- Dette har vi også en løsning på, sier konsulent Freddy Slommerud i Nordialog Fredrikstad. Telenor tilbyr nemlig tjenesten Fakturakontroll, der det enkelt kan skilles mellom jobb- og privatbruk av mobiltelefonen. Tjenesten leverer automatisk en fil over lønnstrekk, som kan integreres mot lønnssystem for automatisk trekk av mobilkostnadene. De ansatte får månedlige e-poster med oversikt over forbruket. Mobilskatt regnes ut automatisk slik at verken bedriften eller den ansatte betaler for mye skatt.

 

 

Siste fra Fredrikstad