fbpx
Naringsliv.no
 

Kjære lesere, annonsører, leverandører og alle andre, takk for innsatsen, tålmodigheten og positiviteten! Vi er her for dere, men også takket være dere.

Etter at siste avsnitt er skrevet og siste punktum er satt i et år som 2020, er det egentlig bare én følelse vi som gir ut magasinet Næringsliv sitter igjen med, og det er takknemlighet. Som så mange av dere, er vi avhengig av andre virksomheter for å utføre vår jobb. Uten deres tro på fremtiden, vilje til å satse i motgang, evne til å håndtere plutselige endringer og positive holdninger, hadde vi ikke kunnet skrive så mange artikler i så mange magasiner for så mange lesere.

Smittevern

For mange av oss har arbeidsdagen vært preget av behovet for avstand, og mye som før er gjort ansikt til ansikt på nært hold er i år gjort via videolink eller med utestemme.

– Det har gått noen flasker med håndsprit, forteller redaktør Per-Kr. Aasen i magasinet Næringsliv.

Han er én av flere i Viken Media som året rundt er ute og besøker bedrifter over hele Østfold, Follo, Romerike og Oslo.

– Vi følger alltid lokale og nasjonale retningslinjer, samt interne regler hos bedriftene vi besøker. Det siste handler som regel om avstand, å avstå fra håndhilsing og generell håndhygiene. Våre medarbeidere har alltid antibac i bilen, men vi har foreløpig ikke møtt krav om munnbind, sier Aasen.

Ingen sykdomstilfeller

Før en bedrift omtales i Næringsliv, er det noen etapper som er uunngåelige. Som regel er det kontakt mellom en markedskonsulent i Viken Media og bedriften, det gjøres avtale om intervju og fotografering, og noen ganger kan det være både to og tre ganger magasinets medarbeidere treffer ansatte i bedriften som omtales før en artikkel kan publiseres.

– Vi har tilbudt alle som ønsker det at vi gjennomfører intervjuer via f.eks. telefon eller Teams, men det har ikke vært mange tilfeller av det. God avstand uten fysisk kontakt og god hygiene har vært tilstrekkelig. Vi har ikke hatt noen smittetilfeller blant våre ansatte, og har heller ikke besøkt bedrifter der det har vært påvist smitte, med ett unntak, forteller redaktør i Næringsliv og daglig leder i Viken Media, Per-Kr. Aasen.

Vi sees på nyåret!

Han og resten av staben har dermed kommet seg trygt og vellykket gjennom ti magasiner i løpet av 2020. Et år med bedriftsomtaler som vitner om at næringslivet i Østfold, Follo og Romerike er robust, standhaftig, fremtidsrettet og ikke minst står sammen, vel vitende om at vi trenger hverandre for å overleve og for å vokse.

Det er derfor vi nok en gang har muligheten til å si: Takk for i år, vi sees på nyåret med nye magasiner, nye artikler og forhåpentligvis helt nye utfordringer.


Viken Media AS

  Tuneveien 2, 1710 Sarpsborg

  69 35 40 90

  www.naringsliv.no

  www.viken-media.no


 Her finner du oss


Klikk en emneknagg for å lese mer: