Rutinert skiltmaker med kvalitet i fokus

VESTBY: Med sine 35 år i bransjen er Logotrykk stinn av rutine og kompetanse.

Med sine 35 år i bransjen er Logotrykk AS i Vestby stinn av rutine og kompetanse. At mange av de ansatte har vært med på laget i mange år er en garantist for førsteklasses oppfølging av kundene, mener daglig leder Yvonne K. Stavdal

- Det er ikke lenge siden vi feiret 20-årsjubileum for fem av de ansatte, forteller Stavdal, og kommer raskt inn på de mange fordelene hun ser ved å ha en så stabil arbeidsstokk.

Både et svært godt arbeidsmiljø og en formidabel kompetanse er med på å legge til rette for høy kvalitet på de mange dekorproduktene som finner veien ut fra Logotrykks produksjonslokaler. For å ivareta den helhetlige oppfølgingen av kundene har Logotrykk AS to grafiske designere som er med på prosessen fra ide til ferdig produkt. I tillegg har en av de ansatte, Randi Haugrim, levert mesteroppgave. Haugrim startet som lærling, og fikk raskt fast ansettelse.

Mangfold

- Nettopp mangfoldet og allsidigheten i erfaringen og kompetansen hos våre ansatte er viktig for oss. Vi leverer egentlig alt kunden kan begjære av materiell, sier Stavdal, og forteller at Logotrykk AS har ordrebøker fulle av oppdrag for de store skiltmakerne og reklamebyråene i hovedstaden.

Oppdragene handler om alt fra foliering av firmabilflåter til innredningselementer i butikker og bensinstasjoner.

- Vi trenger ikke flislegger og snekker. Vi bare printer det ut, ler Stavdal, og viser prøver på veggelementer så naturtro at det frister til privat bruk ved neste oppussingsprosjekt.

Høy kvalitet

Logotrykk AS konkurrerer i et tøft marked, men har vært bevisste på å ikke gå i krigen med pris som eneste våpen. Lav pris er dessverre ofte ensbetydende med dårlig kvalitet, hevder Stavdal og bruker bilfoliering som et eksempel.

- Det er viktig å tenke på hvordan den billige folien oppfører seg når den skal av igjen ved leasingperiodens utlø I beste fall kan en billig folie ta timesvis å fjerne, i verste fall gjør den betydelig skade på bilens lakk, en kostnad som vippes rett over på kunden som skal levere bilen tilbake. En folie av høy kvalitet lar seg enkelt fjerne og skader ikke lakken på noen som helst måte.

En bransje i endring

De siste årene har også skiltmakerne blitt påtvunget stadig strengere miljøkrav. Logotrykk AS hilser kravene velkommen og er i dag i stand til å levere produkter som tilfredsstiller de strengeste krav.

- For en stund siden fikk vi bestilling på foliering av en bil tilhørende «Dønn Grønn». Da nytter det ikke å komme trekkende med noe annet en pvc-fri folie, sier Stavdal, og forteller at man også har mulighet til å trykke med miljøvennlig blekk.

- I tillegg tilsier trendene at det blir benyttet mer og mer miljøvennlige materialer, hvor tre, stål og messing stikker seg frem. Og så leverer vi bokstaver i lakkert isopor. Det er en superhit - særlig for bedrifter som er ute etter å profilere seg på ulike messer. Hos oss er det egentlig bare fantasien som setter grensene, avslutter hun.