Voksende interesse for vår nettvirksomhet

Det er ikke mer enn et par tiår siden noen kalte Internett en flopp i Dagens Næringsliv.

Det er ikke mer enn et par tiår siden noen kalte Internett en flopp i Dagens Næringsliv.

Fortsatt er det mange næringsdrivende som ikke satser på nett, fordi de tror det er dyrt og at det ikke vil lønne seg. Det er mulig de har rett, men det meste tyder på noe annet. Nemlig at det lønner seg å posisjonere seg på nett, om ikke annet så for å vise seg frem og for å være forberedt på det som kommer.

Næringsliv i Østfold og Follo har lenge hatt sin egen nettside www.naringsliv.no, der vi har lagt ut artikler fra papirmagasinet med ujevne mellomrom. I tillegg distribuerer vi magasinet Næringsliv som elektronisk utgave til en rekke adresser.

For en drøy måned siden lanserte vi også nettstedet www.b2b24.no, som er en markedskanal for næringslivet, samt en nyhetsside med store og små næringslivsnyheter. Samtidig økte vi vår satsing på Facebook der vi linker ut artikler til våre "likere". Og vi angrer ikke. I dag har vi ca. 1.250 som følger oss på Facebook, mens www.b2b24.no er oppe i et månedstall på mer enn 1.300 unike brukere og øker kraftig for hver dag. Sidevisninger, som er interessant for markedsføring, ligger på et månedstall på cirka 6 000. Dette viser oss at det vi produserer og de nyheter vi legger ut interesser næringslivet.

Dette er en utvikling som gleder oss og som gir våre kunder og forbindelser helt nye muligheter til å kombinere markedsføring og profilering på nett og papir. Vi tror ikke papirmagasiner vil forsvinne på mange år ennå, og tror kombinasjoner, der man dekker flere kanaler vil være en god løsning i årene som kommer.