Her får du service på Gardena-maskinen!

Bedre service enn hos Rakkestad Sogneselskap får du neppe. Nå tar de også imot Gardena-produktene på det velutstyrte verkstedet.

Denne gjengen med verkstedleder Lars Thomas Didrichsen til høyre kan nå ta service og reparasjoner på maskiner fra Gardena.
Denne gjengen med verkstedleder Lars Thomas Didrichsen til høyre kan nå ta service og reparasjoner på maskiner fra Gardena.

Bedre service enn hos Rakkestad Sogneselskap får du neppe. Nå tar de også imot Gardena-produktene på det velutstyrte verkstedet.

- Det ble helt naturlig for oss å ta service og reparasjoner på Gardena. Vi har både kunnskapen og utstyret, og Gardena produseres av samme produsent som vårt hovedmerke Husqvarna. Dermed har vi god tilgang til både deler og support. Vi velger foreløpig å ta servicedelen og lar andre ta seg av salget. Det er nesten utelukkende privatmarkedet som kjøper Gardena-maskiner som er til salgs hos en rekke butikker. Nå er også servicedelen ivaretatt, sier verkstedleder Lars Petter Didrichsen hos Rakkestad Sogneselskap.

Stort delelager

Verkstedet merker godt at mange er permitterte fra sine vanlige jobber og er mer hjemme om dagen. Pågangen med gressklippere og motorsager har vært stor.

- Noen velger å prøve å få i gang redskapen på egen hånd, men må gi opp og leverer det til oss i deler. Men det gjør ingenting – vi har stort delelager og god kompetanse på høytrykksvaskere, motorsager, klippere og alt annet av hagemaskiner og utstyr. Vi tar også imot forbrenningstoaletter fra Cinderella, som mange i dag bruker både på hytta og i byggebrakker. Vi er faktisk det eneste verkstedet i Viken som tar imot disse og har et godt samarbeid med serviceavdelingen hos den norske produsenten, sier Didrichsen.

Ute på serviceoppdrag

- Det er viktig at folk vedlikeholder maskinene sine, og nå synes vi det bare er fint at de er litt tidligere ute enn normalt. Vanligvis kommer alle i dagene før 17. mai, og da blir de vanskelig å bli ferdig med alt. I tillegg til dette er vi også ute på serviceoppdrag, blant annet på flisfyringsanlegg, etter at vi overtok agenturet på kvalitetssystemene til KWB. Dette har ført til flere oppdrag, og vi har nylig anskaffet en flunkende ny og velutstyrt servicebil. Den må nok rulle mange kilometer, sier verkstedlederen.


Rakkestad Sogneselskap

Sagveien 8, 1890 Rakkestad

69 22 70 70

www.raso.no



Klikk en emneknagg for å lese mer: