Greenstep Norge – et finansielt varehus

Det heter seg at Greenstep er en pioner innen finansnæringen, for i hjertet av alt hos Greenstep er trivselen til kunder – og ansatte.

F.v.: Teamleader accounting Ida Marie Steinsmo, daglig leder Lise Nansen og accounting specialist Cathrine Johansen.
Det heter seg at Greenstep er en pioner innen finansnæringen, for i hjertet av alt hos Greenstep er trivselen til kunder – og ansatte.

Resultatet taler for seg selv, tør vi påstå. I dag er Greenstep et internasjonalt selskap med 700 ansatte – og mange finner du nå i Moss. Og de står klare til å bistå din virksomhet – liten, medium eller stor.

Greenstep Norge AS startet opp i Ankerbygget på Verket i Moss i mars 2022, med Skatteetaten i 1. etasje og Tolletaten som nabo. Selskapet er fra før tilstede i Finland, Sverige, Åland og Estland. Oppstarten her gjør at selskapet nå også kan betjene sine eksisterende og nye kunder lokalt i Norge.

-Bydelen Verket er i ferd med å bli for Moss, det Barcode er for Oslo, bemerker Katrin Ohlander, PR- og markedssjef i Greenstep Norge.

En samarbeidspartner

Greenstep Norges produktspekter inneholder i utgangspunktet alt som trengs av støttefunksjoner for at virksomheter skal fungere godt.

-Greenstep er en vekstpartner innen regnskap, lønnsadministrasjon, økonomistyring, samt tjenester innen CFO, M&A, Transaction Services, HR og skatte- og forretningsjuss, påpeker daglig leder, Lise Nansen.

Nansen har ledet Greenstep sin etablering på det norske markedet. Hennes filosofi har hele tiden vært at Greenstep Norge skal være kjent som den foretrukne arbeidsplassen, en arbeidsplass folk trives på. Slik beholdes ekspertisen. Greenstep Norge skal også være den foretrukne leverandør av finansielle tjenester.

Kundene kan bruke Greensteps kunnskap i små prosjekter – eller se selskapet som en strategisk partner på sin ferd mot nye forretningshøyder.

Totalt overveldende

Alle som noen gang har startet et foretak, vet hvor overveldende det er å finne frem i jungelen av lover og regler – som attpåtil stadig endres. Du har det som virker som brutale tidsfrister, merverdiavgift som skal rapporteres og de utallige andre økonomiske tingene – alt tar fra deg nattesøvnen. Noen ganger kan det føles som du kveles, ved at du ikke får drevet med det du faktisk både ønsker og faglig kan. Enkelte gir opp drømmen underveis.

Slik bør det ikke være om du finner noen til å hjelpe deg.

Artikkelen fortsetter nedenfor

- Det skal være glede innad i bedriften! Det er da man bygger en suksessrik bedrift, sier Tore og Michaela Teir, som startet opp Greenstep i Espoo i Finland i 2010. Foto: Katrin Ohlander

Gir deg klarhet

Målet med alt Greenstep gjør, er å skape klarhet for deres kunder, slik at de kan fokusere på det virksomheten faktisk driver med. Om det er å drive en klesbutikk i gå-gata, eller om du tar mål av din virksomhet til å kunne bli et globalt konsern.

-Du er velkommen til å bli en greenstepper! sier daglig leder Lise Nansen og PR og markedssjef Katrin Ohlander.

Greensteps kunder er over hele spekteret – fra det nystartede foretak og lokale fond, til børsnoterte og internasjonale selskaper.

-Vi automatiserer regnskap og lønn, og vi hjelper kundene i deres daglige drift.  Det kan også være å fungere som CFO- og HR-sjefer, forklarer Lise Nansen.

Hvem er Greenstep?

Greenstep er som et varehus for forretningstjenester – en alt-i-ett tjenesteleverandør innen finans, HR og forretningssystemer – blant annet.

Ekteparet Tore og Michaela Teir grunnla Greenstep i Espoo i Finland i 2010. Bokstavelig talt med kun sin betydelige fagkunnskap innen finans, lang erfaring både nasjonalt og internasjonalt – og to datamaskiner. Under årene som har gått har det familieeide selskapet vokst til et lønnsomt vekstselskap. Med en samlet omsetning på omlag 700 millioner kroner og 700 glade ansatte, har forretningsmodellen til selskapet absolutt truffet blink.

700 eksperter

Strategien var enkelt: For å lykkes og skape merverdi for Greensteps partnere, trenger selskapet de beste ekspertene.

-En av våre viktigste kjerneprosesser er rekruttering. Når vi lykkes, trenger vi ikke gjøre oppkjøp for å vokse, uttalte Tore Teir, da Greenstep kom til Norge i fjor.

-Når en stilling er ledig, legges det ned mye arbeid i å finne den best egnede kandidaten. For å finne riktig type greensteper, møter familien Teir hver enkelt søker personlig. De møter mer enn 200 kandidater hvert år, forteller Lise Nansen. Ekteparet Teir er svært aktive i driften av Greenstep der selskapet er. Og akkurat dét har vært med på å gi suksess.

Arbeider over landegrenser

-Hos Greenstep har vi høy og bred kompetanse innen økonomistyring. Vi jobber mye i team – også over landegrensene, når det er der den spesielle ekspertisen sitter i en bestemt oppgave. Vi hjelper kollegene våre, og vi deler informasjon og kunnskap med hverandre på daglig basis, forklarer Lise Nansen. 

I andre land utenom i Sverige, Finland, Norge og Estland, betjener Greenstep sine kunder gjennom MSI Global Alliance.

Gjør arbeidet enklere

Greenstep ønsker å være der for sine norske kunder og tilby best mulig hjelp med lokal støtte og ekspertise. Greenstep har eksempelvis en rekke programvare som din virksomhet bør være tjent med å benytte. Bezala, en applikasjon utviklet av Greenstep selv, kan hjelpe deg med å møte kostnadskrav raskt og enkelt. BI Book, det beste BI-verktøyet på markedet for dataanalyse og presentasjon – og NetSuite, som er den globale forretningsplattformen. Den gjør det mulig å samle all forretningsdrift i et enkelt system. Helintegrerte moduler for eksempelvis produksjonskontroll, fakturering, lagerstyring, arbeidstidsoppfølging og kundestyring.

- For de mindre kundene benytter vi Tripletex, forteller Lise Nansen.

Ivaretar de ansatte godt

At Greenstep valgte Verket i Moss som lokasjon for sitt første kontor i Norge, kommer av strategien selskapet har om å gjøre hverdagen mest mulig enkel for de ansatte. Nærhet til offentlig kommunikasjon ble prioritert, parkeringsmuligheter likeså. Samtidig er kontorfellesskapet i 6. etasje, som Greenstep i februar neste år tar over helt, moderne og svært funksjonelt. De ansatte stortrives etter sigende på jobb.

Greenstep ser verdien i hver enkelt ansatt og er med på å gjøre hverdagen enkel for dem. Glad mennesker som trives gjør en utmerket jobb – og de blir, er filosofien bak. Du kan ikke oppnå store ting uten glede, positiv energi og driv. 

Trivselen og energien kommer sannsynligvis også av at alle ansatte – uansett tittel og posisjon – er med på å dele 10 prosent av overskuddet hvert år, som en takk for innsatsen og som en energiinnsprøyting til kommende år.

-Vi er veldig kvalitetsorienterte i alt vi gjør. Men - viktigst av alt er likevel verdiene vi i Greenstep deler og energien vi får fra hverandre. På denne måten er vi alltid fulladet i våre kundeprosjekter, noe kunden garantert vil merke, avslutter Lise Nansen.

Besøk oss på Facebook og Instagram!


Greenstep Norge AS

  Bernt Ankers gate 17, 1534 Moss

  958 76 557

 www.greenstep.com/no

{/show}