Vigres løsninger reduserte kostnadene

Reklamebyrået Good Morning Naug i Oslo har fått en helt annen hverdag etter at de valgte Vigres AS som leverandør av automatiserte økonomisystemer og rådgivning.

Autorisert regnskapsfører og revisor Kenneth Abelson (til høyre) har sammen med autorisert regnskapsfører Nina Ultveit Haugen vært sentral i samarbeidet med reklamebyrået Good Morning Naug.

- Vi har fått en helt annen hverdag etter at vi valgte Vigres AS som leverandør av automatiserte økonomisystemer og rådgivning. Det sier økonomiansvarlig Morten Kjærnes i det oslobaserte reklamebyrået Good Morning Naug AS.

Byrået er et resultat av en sammenslåing i 2019 av to virksomheter med ulike forretningssystemer og bruk av tradisjonelle regnskapstjenester. Det nye byrået valgte å videreføre systemene til den ene fusjonsparten, noe som førte til manglende oversikt over alt fra utfakturerte jobber til innkjøp av varer og tjenester.

Full kontroll

- Vi bestemte oss for å se etter automatiserte løsninger som ga oss bedre kontroll på økonomien. Vår styreleder hadde hørt om Vigres tjenester og visste at de var gode på dette. Vi bestemte oss raskt, og det viste seg at Vigres var mer enn en regnskapsfører. De har både levert og implementert regnskapssystemet 24SevenOffice og levert rådgivning på høyt nivå. I tillegg har de gjennomført en integrasjon med vårt prosjektverktøy, slik at våre løsninger nå snakker sammen. Det har gitt oss god oversikt og full kontroll, sier Kjærnes. Løsningen har også vært lønnsom fra første dag.

Raske og kompetente

- Definitivt, sier Kjærnes entusiastisk. – Tidligere brukte jeg rundt tre dager ved hver månedsavslutning, mens jeg nå bruker bare én dag. Men det er like viktig at vi nå får oppdaterte rapporter og at våre prosjektledere har full oversikt. Løsningen har vært helt avgjørende for vår drift. 24SevenOffice er dessuten et intuitivt system som var lite komplisert å implementere i organisasjonen. Vi hadde bare noen timers opplæring, så var vi oppe og gikk. Vi har valgt å bruke Vigres tjenester innenfor rådgivning også etter behov. Vigres medarbeidere er både kompetente og raske til å svare på våre forespørsler, sier Morten Kjærnes. 

Styrker din bedrift 

- Vi er svært glade for å få så gode tilbakemeldinger fra våre kunder. Vigres har mer enn 35 års erfaring og våre ansatte er faglig sterke og ønsker at våre kunder lykkes og får resultatforbedringer, samt god oversikt regnskapsmessig, slik Good Morning Naug har gjort. Økonomisjef og regnskapsfører er jo titler som kan omfatte mange typer kompetanse, men for oss handler det om å se muligheter og tenke på hvordan vi kan styrke din bedrift. Vi har hatt flere oppdrag hvor vi på midlertidig basis har gått inn og bistått selskaper som økonomiansvarlig, sier daglig leder Thor Anders Hansen. 

Profesjonelle tjenester 

For små- og mellomstore bedrifter kan det bety en stor investering hvis man velger å ansette økonomiansvarlig på heltid. Vigres har hatt oppdrag som har endt med at kunden ikke ansetter ny økonomisjef, men fortsetter å bruke Vigres rådgivere oss som økonomiansvarlig/regnskapsfører i stedet. Det kan betyr lavere kostnader og mer profesjonelle tjenester samtidig. 

- Vi kan påta oss de fleste regnskapsoppgaver, eller bistå kundens eksisterende regnskapsavdeling med kapasitet og mer avanserte oppgaver ved behov. Budsjettering, årsoppgjør, finansiering, nøkkeltallsanalyser, eller å bygge opp regnskapstjenestene gjennom gode rapporteringsverktøy er det vi er gode på. Det viktigste er å fremskaffe nøkkeltall som hvert enkelt selskap kan styre sin virksomhet etter og se utviklingen over tid, sier Hansen.

Vigres har kompetanse på mange økonomisystemer som 24sevenoffice, Tripletex, PowerOffice, Visma Business, Visma Global med flere.


Vigres AS

  Kalnesveien 5, 1712 Grålum

  69 97 19 30

  Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.2022

  www.vigres.no

{/show}