SARPSBORG: Ishockeylaget Sparta Warriors i Sarpsborg har mer enn 170 samarbeidspartnere i næringslivet.
Ishockeylaget Sparta Warriors i Sarpsborg har mer enn 170 samarbeidspartnere i næringslivet.Mange har vært med i en årrekke, fordi de både får gode opplevelser og et nettverk av forretningsforbindelser med samme interesse.
De siste årene har Sparta ansatt både ny daglig leder og ny salgssjef. Daniel Björnberg og Mats Weberg drar i samme ende av tauet når det gjelder drift av klubben. Med en omsetning på mer enn 16 millioner kroner er det en krevende jobb.
Viktige nettverk
- Vi er utrolig glade for de samarbeidspartnerne vi har i dag og forsøker å gi tilbake både gjennom arrangementer og nettverksbygging. Derfor har Sparta flere samlinger hvert år, der partnerne kan treffe hverandre, utveksle erfaringer, ideer eller bare noen tanker om årets sesong. Mange er jo med som partner bare fordi de elsker hockey, mens andre ønsker å få noe igjen for deltakelsen. Stadig flere knytter nye kontakter som både skaper aktivitet og bygger nye relasjoner gjennom sitt engasjement i Sparta. Det synes vi er positivt, sier Björnberg og Weberg.
Tilbud til alle
Sparta har en rekke nivåer for sitt samarbeid med næringslivet. Til sammen 12 bedrifter er generalpartnere, platina- og diamantpartnere, mens langt over 100 små og store virksomheter, både fra Sarpsborg og langt utenfor distriktet, har valgt å engasjere seg på noe lavere nivå.
- Det betyr at vi har et tilbud til alle som ønsker å være med. Alle nivåer gir rett til å delta i samme arrangementer og nyte godt av samme nettverk. Ofte samler vi mer enn 50 næringslivsledere på våre kvelder. Vi er også behjelpelige med å knytte kontakter mellom bedrifter. Men selv om vi er mange, ønsker vi oss enda flere samarbeidspartnere for å kunne utvikle klubben og laget videre.
Åpne dører
Sparta ønsker å fremstå som en åpen, jordnær og ydmyk klubb som kjenner sine røtter. Alle henvendelser og kontakter er like viktige enten de kommer fra samarbeidspartnere eller supportere.
- Vi tror mange bedrifter i Sarpsborg-regionen vil ha forretningsmessige fordeler av å være med i Spartas nettverk av samarbeidspartnere. Samtidig kan de støtte en virksomhet som sysselsetter en mengde barn og unge hvert eneste år.