Clean Service bygger sten på sten

- Uten personlige relasjoner og ansatte som tar ansvar og får tillit, hadde vi neppe vært der vi er i dag. Det sier daglig leder Espen Johansen i Clean Service AS.

Daglig leder Espen Johansen (sittende) og driftssjef Svein-Erik Låker i Clean Service AS.

- Uten personlige relasjoner og ansatte som tar ansvar og får tillit, hadde vi neppe vært der vi er i dag. Det sier daglig leder Espen Johansen i Clean Service AS. Drammensfirmaet omsetter mer enn noen gang og fortsetter å bygge sten på sten.

I februar i år ansatte Johansen Svein-Erik Låker som ny driftsleder. Han trekker frem Johansen som en viktig årsak til at han valgte Clean Service som ny arbeidsgiver.

- Da jeg skulle bytte beite, var faktisk Espen den første jeg tenkte på. Han har mange gode egenskaper. Ikke minst er han like rolig og lavmælt uansett hvor mye det brenner. Det smitter over på hele organisasjonen, sier Låker, som styrer mye av arbeidsdagen for 20 renholdere.

- Renholder er et ensomt yrke, og jeg prøver å gi dem en god arbeidsdag. Da gjør de også en bedre jobb for våre kunder, sier driftslederen.

- Svein-Erik har allerede utrettet mye de månedene han har vært her, og dette er en av måtene vi kvalitetssikrer arbeidet vårt på, skyter Espen Johansen inn. – Det skiller oss fra andre virksomheter, som gjerne digitaliserer forholdet til både kunder og ansatte. Vi har fortsatt klokkertro på menneskelig kontakt og har tro på bedre resultater når vi møter kunder og kolleger ansikt til ansikt.

Vokser med kundene

Clean Service var som de fleste virksomheter gjennom en vanskelig periode under pandemien, men er ikke preget av dette nå. I stedet ser de fremover og er optimistiske med tanke på 2022.

- Vi har kommet oss godt gjennom utfordringene, men er ikke så mange flere ansatte. Likevel produserer vi mer nå, fordi mange av våre faste kunder har utviklet seg og bestilt flere tjenester fra oss. Vi har en fast kundebase og vi vokser gjerne med den. Fortsatt er det eiendomsselskaper som er våre største samarbeidspartnere, og når de vokser, påvirker det oss. Parallelt med dette er vi alltid på utkikk etter nye oppdragsgivere i regionen.

Hjelper hverandre

Renholdsvirksomheten i Tollbugata har fortsatt en veldig stabil arbeidsstokk og har ikke søkt etter folk på lang tid. De ansatte er også svært ansvarsfulle og skaffer selv vikarer hvis de en dag skulle være syke eller forhindret på annet vis. Fraværet er uansett så lavt at dette ikke skaper utfordringer.

- Det er ikke like vanlig over alt med så lojale og stabile ansatte, men her hjelper vi hverandre til å bli bedre, og på den måten lykkes vi i å gi våre kunder gode tjenester, sier Espen Johansen og Svein-Erik Låker.


Clean Service AS

  Tollbugt. 105, 3041 Drammen

  98 26 38 49

 

  www.cleanservice.no

{/show}