- Å ha det rent og ryddig på arbeidsplassen skaper økt trivsel, mer effektivitet, bedre helse og mindre fravær. Det er en svært lønnsom investering, fastslår salgs- og markedssjef Stig Nicolaysen i Ren Service AS.
Ren Service har 25 års fartstid som totalleverandør av servicetjenester innen renhold, eiendomsservice og fasade, med både private, næringsdrivende og borettslag på kundelisten. Som et ledd i økt satsing i Østfold, har det Oslo-baserte selskapet åpnet avdelingskontor i Hafslund Kunnskapspark i Sarpsborg – ledet av sarpingen Stig Nicolaysen.
- Å være tett på markedet, er en viktig del av vår strategi. Derfor vil avdelingskontoret med lokal ledelse gjøre det enklere å følge opp våre kunder i Østfold, samt banke på nye dører.
- I tillegg vil kontoret gjøre det enkelt å ha møter og oppfølgingssamtaler med de ansatte, legger han til.
Bredt tjenestespekter
Ren Service tilbyr et bredt tjenestespekter innen renhold, som favner daglig rengjøring, hovedrengjøring, trappevask, graffitifjerning, garasjevask, boning og tepperens, vindusvask, takvask, desinfisering, matteservice etc.
- Vi sørger for å levere akkurat det renholdet kunden har behov for, det være seg et enkeltoppdrag eller på en langsiktig avtale, påpeker Nicolaysen.
Kartlegge behov og forventning
Når kunden ønsker et tilbud, drar han og en fra driftsavdelingen ut på befaring for å kartlegge behov og forventninger – samt være en god rådgiver.
- Det er viktig å kunne bistå kunden i å velge de optimale løsningene for å kunne ha et stabilt trivelig og rent arbeidsmiljø. Er det avtalt vask hver fredag i et lokale med mye trafikk ut og inn, kan man ikke forente at det skal være rent i lokalene torsdag ettermiddag, sier avdelingsansvarlig May-Grethe Flateby som et eksempel.
Selskapet tilbyr også en rekke typiske vaktmestertjenester, eksempelvis snømåking, fjerning av istapper, avfallshåndtering, teknisk drift og vedlikehold.
Store vekstambisjoner
Ren Service har rundt 350 ansatte totalt, mens Østfold-avdelingen teller rundt 30 navn på lønningslisten – de fleste innen renhold. Nicolaysen legger ikke skjul på at de har sterke vekstambisjoner i tiden framover.
- De aller fleste bedrifter av en viss størrelse har i dag en renholdspartner, så vi må inn og konkurrere for å kunne ta ytterligere markedsandeler. Det skal vi gjøre ved å formidle vår kompetanse og vår seriøse måte å drifte selskapet på - samt hvordan vi ivaretar våre ansatte. I tillegg har vi mange gode referanser i form av store bedrifter som har vært med oss i mange år. Vi er veldig giret på å vise at vi er tilliten verdig.
Miljøfyrtårn
Han er smertelig klar over at det er mange små aktører – gjerne personlige foretak – som tilbyr tjenester i det samme markedet. Men han håper og tror bedrifter flest er bevisste på kvalitet, seriøsitet og miljø framfor kun pris når de skal kjøpe sine tjenester innen renhold og vaktmesteroppgaver.
- Ren Service er miljøfyrtårn, bruker miljøvennlige produkter, har ISO-sertifiseringer og har intern skolering av alle renholdere. I tillegg leier vi inn ressurser for de av våre ansatte som ønsker å ta fagbrev. Det er våre ansatte som er vår største suksessfaktor, derfor er det en selvfølge å satse på dem.
Selv om det er mange som går på deltidsstillinger, er ambisjonen alltid å tilby fulle stillinger for de som ønsker det. Derfor vil en vekst i Østfold trygge arbeidsplassene ytterligere.
- Og vi er alltid på jakt etter flere renholdere for å være godt rigget for fremtiden, så det er bare å ta kontakt for de som er interessert i å bli med på laget!
Ren Service AS
Statsminister Torps vei 1a, 1738 Sarpsborg
930 05 571
www.renservice.no