Conluo Renhold er ikke som andre rengjøringsbyråer, men satser på nøye utvelgelse av ansatte og tett kommunikasjon med oppdragsgivere. Tre år på rad som Gasellebedrift vitner om at de har funnet tonen med kundene sine.
- Besøk oss på www.conluorenhold.no
I Askim sentrum finner du rengjøringsbyrået Conluo, opprinnelig startet i Oslo i 2009, men med eget Østfoldkontor fra 2015. Conluo er latin og betyr “vaske grundig”, som bedriften er kjent for og scorer høyt på i kundeundersøkelser. Totalt har de 125 ansatte.
Gruppeintervjuer
Kvalitet er en forutsetning for byrået som opererer i Oslo, Akershus og Østfold. Det hele starter allerede i intervjusituasjonen med nyansatte;
- Vi har ikke én til én-intervjuer, men samler 5-10 av gangen og diskuterer hva som er viktig med renhold, og vurderer ut fra disse samtalene hvor utadvendte de er, hva de har fokus på, om de har gode språk og kommunikasjonsevner. Da finner vi fort ut hvilke som passer hos oss. 1,4 prosent sykefravær vitner om at vi treffer godt, forklarer Frank Johnny Myran, Daglig leder i Conluo Renhold Østfold AS.
Visuelle planer
Nær kommunikasjon med kunden er en forutsetning og noe de har stort fokus på.
- Alt skal gå av seg selv, men det skal være en dialog. Vi har detaljerte visuelle renholdsplaner som settes opp mellom teamledere og oppdragsgivere, med foto av hvordan viktige steder skal se ut. Det er viktig å ha god dialog for fort å fange opp ting, selv om systemene, samlet i en app, er gode til å fange opp det aller meste.
De er tettere på sine ansatte enn de fleste i bransjen, såpass at de gjerne stikker innom kontoret for en prat over en kaffe utover evalueringer og MU-samtaler.
Får ned sykefravær
Grundig rengjøring er viktig, men at det kan være gunstig også trivselsmessig og økonomisk er det ikke alle som tenker på.
- Vi har vært med på å senke sykefraværet hos kunder. Jevnlig ekstradesinfisering, særlig i barnehager, har ført til at færre er syke. Her fokuserer vi spesielt på berøringspunkter og barneleker. Det er en billig investering når hver sykedag koster bedriften 2.500 kroner.
Lager lunsj og henter post
Conluo bidrar gjerne med å handle inn og forberede lunsj og møtemat eller hente post. I Oslo har de også startet opp kantinedrift.
- Ellers tilbyr vi alt fra nedvask etter entreprenører, gulvbehandling, fasadevask, graffitifjerning, vindusvask, tepperens og daglig rengjøring, men også flyttevask, vask av dødsbo og daglig renhold for private, avslutter Myran.