Rekordår for Norsk Sikringsindustri

SLITU: Kvalitetsprodukter og stort fokus på servicemarkedet har gitt selskapet vind i seilene og god fart mot et sterkt driftsår. Det tar ikke daglig leder Magne Buer for gitt.

Kvalitetsprodukter og stort fokus på servicemarkedet har gitt selskapet vind i seilene og god fart mot et sterkt driftsår. Det tar ikke daglig leder Magne Buer for gitt.

– Det er en mildt sagt uforutsigbar bransje vi arbeider innenfor. Når vi leverer en skyveport eller et bomsystem til en kunde kan det gå flere titalls år før kunden opplever behov for nye varer fra oss, sier Buer, og legger til at flere kunder kjøper flere produkter og inngår avtale om fast serviceoppfølging.

I tillegg bistår Norsk Sikringsindustri med reparasjoner for kunder som ønsker det.

Han startet opp Norsk Sikringsindustri i 2008 og leverer hovedsakelig skyveporter og bommer til industri- og næringskunder. I tillegg har han forsvaret, politiet og andre offentlige etater på kundelista si. Her handler oppdragene om alt fra porter til automatiske løsninger for adgangskontroll. I dag har bedriften tre tekniske stillinger og en stilling viet til logistikk, lager og økonomi.

Artikkelen fortsetter under bildet

Jungeltelegraf

Med et minimalt markedsføringsbudsjett er bedriften prisgitt fornøyde kunder for å fortsette veksten. Buer og kollegene jobber aktivt for å sørge for at kundene blir fornøyde med løsningene de kjøper og at levetiden på disse blir som forventet. Komplett utstyrte servicebiler og erfarne teknikere dekker kundenes servicebehov. På den måten blir Norsk Sikringsindustri stadig kontaktet av nye kunder som har blitt anbefalt å kontakte firmaet.

– Vi jobber kun med produsenter vi kjenner godt. Vi har lagt oss på middels dyre løsninger for å kunne levere en kvalitet vi kan stå inne for. Det sparer både kundene våre og oss for mye bryderi når løsningene vi leverer er både robuste og pålitelige, sier Buer.

I tillegg jobber selskapet systematisk med å høste erfaringer fra feil som måtte oppstå i kundenes systemer.

– Vi legger stor vekt på nøyaktighet og at vi hele tiden skal ligge i forkant. Derfor leter vi med lupe etter både mulige svakheter og fremtidig forbedringspotensial i produktporteføljen vår. Det krever selvsagt mye av oss, men kommer kundene våre til gode. Dette gir kanskje færre serviceoppdrag, men gir fornøyde kunder. Et godt omdømme fører ofte til mer salg til nye kunder og sikrer at eksisterende kunder kommer tilbake når utstyret en gang må byttes ut.

Samarbeid

Norsk Sikringsindustri har en rekke samarbeidspartnere som gjør det mulig å levere komplette løsninger innenfor adgangskontroll og ferdselsbegrensning. Ønsker kunden å få en komplett løsning med både bom, betalingsløsning, motorisert skyveport og gjerder er det fullt mulig å få til dette, sier Buer.

– Vi har en filosofi om at alle skal gjøre det de kan best og derfor har vi konsentrert oss om selve bom- og portløsningen. Samtidig har vi gode samarbeidspartnere innenfor flere relevante bransjer som gjør det mulig å levere totalpakker for kunder som ønsker det.

Norsk Sikringsindustri leverer også produkter kundene kan montere selv om de ønsker det. Et typisk eksempel på det er vei- og hyttelag som skal ha løsninger for å begrense biltrafikk i hytteområder. Andre eksempler er pukkverk, campingplasser og andre bedrifter med teknisk personale som kan ta seg av monteringen.

– Her kan vi levere ferdig testede bommer med påmontert utstyr og så kan kunden selv sørge for montering av selve bommen. Ligger grunnforholdene til rette for det har vi til og med fundamenter for bommer som ikke må graves ned, men som kan «limes» fast på asfalt eller andre faste dekker, sier Buer.


Norsk Sikringsindustri AS

Wecyveien 4
1859 Slitu

477 70 880

www.nosik.no



Klikk en emneknagg for å lese mer: