Kommunikasjon og kjennskap til bedriften gjør rekrutteringen til en suksess

En kombinasjon av Randstads forståelse for deres behov og Digiquips egen evne til å tenke fremover, har resultert ansettelse av fem nye medarbeidere det siste året.

Det siste året har fem ansatte blitt ansatt som følge av rekruttering gjennom Randstad. Her med Ann Mari Mathisen og Lars Sørby i midten sammen med fire av dem.
Det siste året har fem ansatte blitt ansatt som følge av rekruttering gjennom Randstad. Her med Ann Mari Mathisen og Lars Sørby i midten sammen med fire av dem.

Digiquip hadde behov for en ny ansatt. En kombinasjon av Randstads forståelse for deres behov og bedriftens evne til å tenke fremover, har resultert ansettelse av fem nye medarbeidere det siste året.

– Vi hadde behov for en kundefokusert ansatt med IT-forståelse, og trengte hjelp av Randstad for å finne riktig kandidat. Det morsomme var at vi søkte etter en spesiell type, men det dukket opp så mange interessante kandidater med forskjellig bakgrunn og kompetanse, i tillegg til at vi fikk overveldende mange søknader. Vi så at flere av disse kunne være interessante for våre fremtidige behov, og endte opp med tre nye medarbeidere, forklarer Lars Sørby, daglig leder i Digiquip.

Fra maskinutleie til opplæring

Lars Sørby var tidligere daglig leder i Sørby utleie, som også er største aksjonær i Digiquip. Digiquip startet opp for et år siden, og har på kort tid vokst fra tre til ti ansatte, fem av dem rekruttert av Randstad.

– Vi så et stort behov i bransjen for opplæring og sertifisering, ikke bare på de maskinene vi selv leier ut, men generelt. Derfor startet vi opp Digiquip, som effektiviserer og forenkler opplærings- og kontrollbehov. Til det trengte vi kompetente folk. Det er vanskelig nok å rekruttere håndverkere, men der har vi ihvertfall nettverket. Det hadde vi ikke i it-bransjen. Derfor kontaktet vi Randstad.

Forsto bedriftens behov

I utgangspunktet fikk Ann Mari Mathisen, seniorkonsulent i Randstad, i oppdrag å finne en customer success manager.

– Dette har vært spennende og veldig gøy å være med på! I den siste prosessen var det mange søkere og interessante kandidater, selv om ikke alle matchet nøyaktig den kravspesifikasjonen som lå til grunn for stillingen. En kombinasjon av at vi utfordret kunden og at Digiquip er fremtidsrettet, ble det i tillegg til en CSM ansatt både salgs- og markedssjef og en prosjektleder i samme prosess.

– Det var veldig mange gode kandidater. Det er tydelig at Ann Mari forsto vårt behov, noe som er en viktig faktor i en rekrutteringsprosess. Hun har vært en god sparringspartner, og stilt oss de riktige spørsmålene

Langsiktig plan på rekruttering

Digiquip har nå ti ansatte i Norge, og like mange i Serbia.

– Nå skal vi fokusere på leveransen, sette sammen og stabilisere teamet. Men utpå senhøsten ser vi nok nye behov. Vi har en langsiktig plan på å bruke Randstad på rekruttering videre, og er veldig fornøyd.


Randstad

 

  Kråkerøyveien 2A, 1671 Kråkerøy

  400 21 400

  www.randstad.no

{/show}