Etter mer enn 30 år i Halden sentrum valgte Datatjenesten å flytte til nye og topp moderne lokaler ved innfartsåren til byen. Nå er alle ansatte samlet på én flate, noe som gir større effektivitet i hverdagen.
Datatjenesten har hele veien vært et bedriftssenter, og så at de publikumsrettede sentrumslokalene ikke lenger var hensiktsmessige. Nå ligger de midt i et næringstett område med enkel atkomst og rikelig med parkeringsplasser.
- 75 prosent av vår drift er dessuten helt uavhengig av plassering, siden det dreier seg om telefonsupport og it-drift. Men for de som har behov for å besøke oss er det langt enklere nå, sier daglig leder Jørn Fjeldvik.
Han merker allerede resultater av flyttingen.
- Det er våre ansatte som er Datatjenesten, og da er det viktig at de trives og føler de har en arbeidsplass de er stolte av. Våre nye lokaler bidrar til å gi en slik følelse.
Artikkelen fortsetter under bildet
Raske endringer
Flytteprosessen er et foreløpig siste ledd i fornyelsen Datatjenesten har gått gjennom det siste året. I mars 2019 byttet de grafisk profil og fremstår nå som en moderne og fremtidsrettet bedrift.
- Dessuten understreker vi enda sterkere at vårt fokusområde er bedriftsmarkedet. Vi har gjort de løft vi ønsker på det området og fokuserer nå på å gjøre en enda bedre jobb for våre kunder. Vi er en av mange aktører i en konkurransepreget bransje, og da er det viktig å være litt bedre på de avgjørende områdene.
- Ting endrer seg fort i vår bransje, spesielt innenfor ERP-løsninger, og vi må hele tiden ligge i forkant for å gi våre kunder de beste tjenestene. Vi har alltid levd godt på «jungeltelegrafen» da vi er kjent for å være hyggelige mennesker med høy kompetanse. Det skal vi fortsatt være, men vi skal også ligge i front på tekniske og forretningsmessige områder. Vi skal alltid være store nok til å levere, men små nok til å bry oss, sier markeds- og bedriftsansvarlig Håkon Ørum Jonassen.
Artikkelen fortsetter under bildet
Bare å stikke innom
- For Datatjenesten er det viktig å bygge solide miljøer innenfor de ulike fagområdene. Derfor er vi til enhver tid på utkikk etter gode medarbeidere som både har fagkompetanse og liker personlig kundepleie. Vi er ikke større enn at vi tar hensyn til alle. Hos oss får kundene ett kontaktpunkt, enten det dreier seg om teknisk support eller kjøp av ny mobiltelefon.
- Vi kaller oss totalleverandør, og det forplikter, også innenfor sikkerhet som blir stadig viktigere. Noen føler seg fortsatt utrygge overfor skybaserte løsninger, men våre systemer gjør at det kan være tryggere med skyløsning enn med en lokal server. Vi gir gjerne gode råd og foreslår passende løsninger for våre kunder, uansett hva de ønsker, sier Fjeldvik.
Tidlig i 2020 ønsker han velkommen til åpen dag i de nye lokalene.
- Alle som ønsker eller trenger det må gjerne stikke innom oss før vi kommer så langt. Om det så bare er for å se på lokalene er alle velkomne hit.
Datatjenesten AS
Knivsøveien 16
Halden
69 17 96 00