Leverandør med overlegen support

SARPSBORG: - Vi valgte å installere både datakasse og betalingsterminal fra Frankering & Kopiservice og er kjempefornøyd, sier innehaver Anesia Maria Ramén i moteforretningen Freequent.

Anesia Maria Ramén som driver moteforretningen Freequent i Sarpsborg er full av lovord om både systemer, service og support som salgssjef Ole Anders Tønsberg i AS Frankering & Kopiservice har levert. Nå bytter kanskje hele kjeden til samme kassaløsning.
Anesia Maria Ramén som driver moteforretningen Freequent i Sarpsborg er full av lovord om både systemer, service og support som salgssjef Ole Anders Tønsberg i AS Frankering & Kopiservice har levert. Nå bytter kanskje hele kjeden til samme kassaløsning.

– Vi har hatt datakassesystemer fra norsk leverandør så lenge jeg har drevet butikk, men nå var det på tide å bytte. Vi valgte å installere både datakasse og betalingsterminal fra Frankering & Kopiservice og er kjempefornøyde, sier innehaver Anesia Maria Ramén i moteforretningen Freequent i Sarpsborg.

Anesia ble etter hvert ganske oppgitt over manglende support og utvikling av systemene, som etter hvert ble utdatert. Hun tok en runde med regnskapsføreren og fikk tipset om å ringe Ole Anders Tønsberg i Frankering & Kopiservice i Sarpsborg, og allerede etter det første innledende møtet bestemte hun seg.

– Jeg så med én gang at dette systemet virket enkelt å håndtere, og det er vi avhengig av i butikken. Dessuten ble jeg fristet av en aktiv support, som nærmest er døgnåpen og etter at vi installerte dette i begynnelsen av februar har alt virket som det skal. Jeg har ikke hørt noen klager fra ansatte, selv om det er en del nytt å sette seg inn i.

– Dessuten er det noen fra leverandøren her bare minutter etter at jeg har ringt. Jeg har også ringt på kveldstid, men får hjelp uansett. Vi har åpent ganske sent, og i tillegg på lørdager, og da holder det ikke med support dagen etter hvis det skjer noe på kvelden. Vi må løse tekniske problemer med en gang, ellers taper vi penger, sier Ramén.

Føler seg trygg

Det kan virke som en omfattende prosess å bytte kassasystem, men Anesia ble gledelig overrasket over hvor fort det gikk.

– Frankering & Kopiservice meldte sin ankomst en mandag 08.30, noe jeg synes var litt merkelig. Vi skulle jo åpne halvannen time etterpå, og jeg tvilte på om det kunne gå. Men skannere, betalingsterminaler og alt var oppe og gikk klokka 10.00 da vi åpnet dørene. Slik forventer jeg egentlig at det skal fungere, men vi har ikke alltid hatt det slik. Nå føler jeg meg trygg på det nye systemet allerede.



Utviklende kunde

Freequent er en dansk kjede, og butikken i Amfi Borg er én av sju butikker i Norge. Etter sarpsborgavdelingens gode erfaringer med nytt kassasystem har alle fattet interesse for å bytte. Butikken i Fredrikstad har allerede gjort det, på anbefaling fra Anesia Maria Ramén.

– Får jeg spørsmål fra noen av de andre er min klare anbefaling: Bytt med én gang! Dette er nemlig en så betydelig forenkling at alle vil tjene på det. Dessuten er dette finansiert gjennom leasing, noe som er mye enklere og gir større fleksibilitet. Servicen er helt rå, og de svarer alltid enten på telefon eller SMS, sier hun.

– Freequent er en utviklende kunde for oss som leverandør, sier Ole Anders Tønsberg.

– Det er en ny bransje for oss, og de er flinke til å stille spørsmål som er utviklende for oss som leverandør. Det kommer både oss og fremtidige kunder til gode, forsetter han.


AS Frankering & Kopiservice

Klokkergården
Skjoldens vei 9
1711 Sarpsborg

69 97 22 00

www.frankkopi.no



Klikk en emneknagg for å lese mer: