fbpx

Møller Bil Hvam har aldri solgt flere nyttekjøretøyer

Allerede i sommer passerte Møller Bil Hvam på Skjetten 300 solgte nyttekjøretøyer. Dette var salgsmålet for hele 2019, som blir det beste året gjennom tidene for bilhuset på Romerike.

– Vi har hatt et fantastisk år på flere avdelinger, men primært på Nyttekjøretøy. Vi håper å passere 400 solgte biler før nyttår, noe som er et formidabelt tall for Møller Bil Hvam. Vi har aldri opplevd maken, forteller salgssjef for firmabil, Tony Landaas.

Han synes det er morsomt når de ser resultatene av de lange relasjonene som er bygd opp med eksisterende kunder. God kundepleie er også en god investering for bilhuset, som i tillegg har en rekke nye kunder i registeret.

Strategisk plan

Han legger mye av æren for suksessen til salgsteamet som har gjort en formidabel jobb, kvalitetsproduktene de leverer, samt innrullering av avgiftssystemene som har gjort at flere storkunder fant besparelser i å fornye bilparken i 2019.

Det betyr imidlertid ikke lavere ambisjoner for 2020 hos bilhuset.

– Det er viktig å ha et fornuftig syn på vekst. Våre selgere er særdeles gode på kundeoppfølging, og hvordan de neste årene blir, er i stor grad avhengig av vår egen aktivitet. Tett oppfølging og en god strategisk plan skal føre til at vi skal nå våre salgsmål også for 2020. Akkurat nå er vi svært fornøyde med det vi har oppnådd. Likevel kan vi ikke bare legge årets erfaringer bak i båten og gå videre. Vi må ha fokus på alt vi gjør og lære av de tingene vi gjorde riktig i 2019, sier Landaas.


Artikkelen fortsetter nedenfor

Trenger din bedrift å synes bedre?

  • Har dere en ny kunde, ny kontrakt, ny ansatt, ny logo, ny nettside, nytt telefonnummer, ny adresse?
  • Har dere nådd budsjettmålet før tiden? Ledig kapasitet? Behov for medarbeidere?
  • Har dere tilbud, produkter og tjenester  som ikke er godt nok kjent?

Klikk her og legg igjen kontaktinfo, så tar vi kontakt med deg!

God oppfølging

Kundeoppfølging har alltid ligget langt fremme i bevisstheten til selgerne hos Møller Bil Hvam. Møtevirksomhet med kundene gir god oversikt over hvor fornøyde de er med dagens løsning, nye behov og kundenes planer fremover. Det krever en del planlegging ved bytte av en leaset yrkesbil, men ikke alle er tidlig nok ute. Bilhuset på Romerike legger inn alle opplysninger om bilene til hver enkelt kunde i registeret og tar kontakt ca. et halvt år før innlevering.

– De fleste er avhengig av bil hver eneste dag, og da er det viktig å være i forkant slik at kundene opplever dette så sømløst som mulig.

Vil begeistre kunden

Et nyttekjøretøy er ikke bare et transportmiddel, det er «Norges mest populære arbeidsplass på fire hjul» og en nødvendighet for å drive en moderne virksomhet. Den vekker også følelser, enten det handler om lakk, felger, innredning og utstyr som dekker kundens behov. På det området har Møller Bil Hvam mye å tilby.

– Det har blitt viktig å begeistre kunden, også i dette segmentet, sier Tony Landaas.

– I dag legger mange vekt på design, tekniske løsninger og utstyr som kanskje øker pulsslagene noe. Våre modeller er derfor ikke alltid de billigste alternativene, men kunden velger ofte disse allikevel. Vi har mange gode konkurrenter der ute, og mange kunder har blitt mer kostnadsbevisste enn for noen år siden. Til tross for det velger mange å handle med oss. Vi har dessuten en ansvarsfull produsent med store ambisjoner i ryggen som forstår markedet og leverer deretter. Nå har vi en rekke nyheter på vei inn, og det gir oss stor tro på de kommende årene også.


Mange nyheter på vei inn

Møller Bil Hvam kan presentere en rekke nyheter for sine kunder i høst. Ikke minst den nye VW Transporter som har fått en kraftig oppgradering.

Artikkelen fortsetter under bildet

Dette er en ny modell med en fantastisk facelift både utvendig og innvendig. Frontfanger, lykter og grill er nytt, og innvendig har det skjedd store endringer. I tillegg har den fått gjennomlastingsluke som standard, som gir muligheten til å laste litt lengre ting. På førerplass kan man nyte av et helt nytt infotainment-system med mulighet for digital cockpit. Det betyr et heldigitalt speedometer som man kan sette et personlig preg på, bl.a. med fullt kartverk på speedometerplass.

Økt sikkerhet

– Dette er et sikkerhetstiltak sammenlignet med dagens løsninger. Skjermen er på hele 9,2 tommer, og hele dashbordet har fått et designmessig løft. Vi har også gode erfaringer med de kundene som bruker smarttelefonen som GPS, og nå kan de via app-connect speile et utvalg av telefonens apper over på skjermen. Dette vil igjen bidra til økt sikkerhet, ved at førerne slipper å bli forstyrret av telefonen. App-Connect er tilgjengelig på alle våre bilmodeller, tilfører han.

Fantastisk system

For første gang er VW Transporter produsert med elektromekanisk servo, som gir en mer presis følelse og bedre kjøreopplevelse, og det er mulig å legge på sidevindsassistent for å nevne noe.

– Tilhenger-assistenten som er kjent fra VW Passat er vi veldig glad i. Den fungerer ved å sette bilen i revers, pinpointe vinkelen på hvor du vil ha hengeren plassert. Dette kommer frem i kjørecomputeren. Man justerer via knapp for speilene, og når dette er innstilt kan du slippe både brems og ratt, så rygger bilen hengeren på plass for deg.

Artikkelen fortsetter under bildet

Nye elvarebiler

– Volkswagen jobber også med elektriske utgaver av både Transporter og Caddy, sammen med ABT, og Transporter vil trolig utleveres i andre kvartal 2020. Den har vi forventninger til da den vil være med på å fylle opp porteføljen vår, spesielt innenfor e-varebiler. Frem til den kommer har vi VW e-Crafter som har en nyttelast på hele 900 kilo, men likevel en rekkevidde på opptil 15 mil under gunstige forhold. Vi har testet den fullastet på vinteren med ganske hard kjøring, og da klarte den mer enn 10 mil. I denne settingen er vår rådgivning viktig, og mange kan ha nytte av å kjøre bensin eller diesel frem til rekkevidden blir enda større, sier Tony Landaas.

Enova-støtte

Enova er med på å støtte bedrifter som vil bestille elvarebiler. Her kan man søke om økonomisk støtte på inntil 50 000 kroner. Støttebeløpet er avhengig av størrelse og effekt på varebilen.

Dette er med på å bidra positivt for bedrifter som sitter og vurderer å ta ut en elektrisk varebil, men som kanskje ikke helt har klart å fatte en beslutning.


Møller Bil Hvam
Nyttekjøretøy

Hvamstubben 8
2013 Skjetten

24 03 26 00

romerike [AT] moller [DOT] no

www.moller.no


Klikk en emneknagg for å lese mer:

0
0
0
s2smodern