fbpx

Skoveng satser nytt etter 46 år

Stor lokalkunnskap, kort responstid og kompetent bemanning i alle ledd, kjennetegner Asle Skoveng Kranservice AS. Nå er virksomheten overtatt av nye eiere med Transportsentralen Lillestrøm i spissen. 46 års erfaring skal både utnyttes og utvikles videre.

Det var TSL som tok initiativet til oppkjøpet og fremforhandlet avtalen med eierne. Daglig leder Lars Christian Steen i Skoveng, som også er med på eiersiden, mener de to virksomhetene passer som hånd i hanske. Skoveng har totalt 20 mobilkraner, fem kranbiler, fire teleskoptrucker og seks semitrailere i maskinparken.

Personlig leverandør

– Samarbeidet med TSL fjerner en del begrensninger for oss både på kapasitet og typen oppdrag. Begge virksomheter har kranbiler tilgjengelig, men nå har vi tilgang på langt flere og kan ta et større antall store oppdrag. Skoveng har alltid vært en personlig leverandør med gode relasjoner til kundene, og det vil vi fortsette med.

Den andre siden Skoveng skiller seg ut på er typen oppdrag de utfører hver eneste dag. Her går svært lite på lange kontrakter. Desto mer på raske utrykninger med døgnservice.


Artikkelen fortsetter nedenfor

Trenger din bedrift å synes bedre?

  • Har dere en ny kunde, ny kontrakt, ny ansatt, ny logo, ny nettside, nytt telefonnummer, ny adresse?
  • Har dere nådd budsjettmålet før tiden? Ledig kapasitet? Behov for medarbeidere?
  • Har dere tilbud, produkter og tjenester  som ikke er godt nok kjent?

Klikk her og legg igjen kontaktinfo, så tar vi kontakt med deg!

Viktig marked

– Vi har maskinparken tilgjengelig for de som trenger et løft, pleier vi å si. Det betyr at vi har mange ad hoc-oppdrag, eller «taxi-oppdrag» som vi gjerne kaller det. Har man behov for en mobilkran og ringer oss klokken 9 på morgenen, kjører vi ut i løpet av en halvtime og er på plass hos kunden innen en time i Oslo og Akershus. Behovet for dette er stort i bygg- og anlegg, der det ofte er forsinkelser med leveranser, noe som skaper et akutt behov for en kranbil eller mobilkran.

– Logistikk på en byggeplass må fungere, og ca. 90 prosent av flåten vår er til enhver tid tilgjengelig for denne typen oppdrag. Mellom 80 og 90 prosent av våre kunder trenger, og bruker denne fleksibiliteten.
Steen tror at behovet for taxi-tjenester vil øke i fremtiden og ser derfor ingen grunn til å endre dette i Asle Skoveng Kranservice AS. For å vokse ytterligere må de likevel øke på andre områder også.

Postivitet og fleksibilitet

Skoveng er ansett som en attraktiv arbeidsplass i bransjen, og mange flere av de ansatte har vært der i mer enn 25 år. De har opparbeidet seg en uvurderlig kompetanse som blir benyttet når nye medarbeidere rekrutteres.  Alle nyansatte må gjennom et program, og ingen av dem er ute på oppdrag alene den første tiden.

– Våre operative kompetente medarbeidere er vårt ansikt utad og det er viktig hvordan de opptrer overfor våre kunder. Positivitet og fleksibilitet er stikkord, sier Lars Christian Steen.


Asle Skoveng Kranservice AS

Prost Stabels vei 14
2019 Skedsmokorset

64 83 51 00

www.skoveng.no


Klikk en emneknagg for å lese mer:

0
0
0
s2smodern