I disse dager ble tradisjonsrike Arto Emballasje en fullverdig avdeling av Papyrus Supplies i Norge. Det betyr større vareutvalg med samme gode kundeservice.
Arto Emballasje ble startet i 1982 og har vært en kjent leverandør av småemballasje og forpakningsløsninger til næringslivet i og rundt Oslo i 35 år. For fem år siden ble virksomheten kjøpt av svenske Papyrus, men beholdt navn og profilering. Nå har arbeidet med overgangen til ny profilering vart i to og et halvt år, men snart er overgangen klar. Papyrus Supplies-logoen henger allerede på veggen til de nye lokalene på Berger Vest, noen kilometer nord for hovedstaden.
Rask levering
- Dette er gode nyheter for våre mange kunder. Nå får de tilgang til et langt større vareutvalg, ikke minst i våre lokaler på Romerike. Her har vi både utsalg over disk, hentelager og varelager for våre kunder, sier daglig leder Frank Dyrkolbotn. Han legger til at det i dag er hele 8 000 varelinjer på det norske lageret og ytterligere 12 000 i Sverige.
- Hos oss kan kundene bestille på nett frem til klokka fem på ettermiddagen og få varene levert dagen etter, selv om de må sendes fra Sverige, sier Dyrkolbotn.
Tilbyr lagerhold
Emballasjeløsninger har alltid vært volumprodukter hos Arto og Papyrus Supplies. Det er flere store produsenter og leverandører i Norge, men Arto og Papyrus har funnet sin nisje, nemlig de noe mindre kundene som trenger tilpasset emballasje eller litt spesielle løsninger, gjerne i mindre serier.
- Vi tilbyr også lagerhold for våre kunder, slik at vi kan produsere i store mengder, mens kunden slipper å ta inn alt til egne lokaler samtidig. Dette er attraktivt både når det gjelder økonomi og logistikk, sier Dyrkolbotn.
Snart kommer arbeidstøy
Kundekatalogen fra Arto og Papyrus er full av relaterte produkter i tillegg til pappesker, konvolutter, sekker og paller. Her får man både rengjøringsmidler og cateringartikler på samme sted. Papyrus er aktive i markedet og kjøpte nylig Procurator AB, som er en ledende leverandør av arbeidstøy og renholdsartikler. Blir oppkjøpet godkjent av de svenske konkurransemyndighetene kommer trolig arbeidstøy på plass også i den norske avdelingen om ikke lenge.
- Vi er glade for å tilhøre en så offensiv aktør som ønsker å vokse sammen med oss. Hele gruppen budsjetterer med en vekst på 2-4 milliarder kroner frem til 2020, både gjennom organisk vekst og via ytterligere oppkjøp.